Hülya Avşar

Pazar, Kasım 21, 2004

Niye hep O

TÜRKİYE'de erkeklere, ‘Türkiye'nin en güzel kadını kimdir' sorusu sorulduğu zaman, hep aynı cevap çıkıyor: ‘Hülya Avşar...'
Bundan 5-6 yıl önce bu soru bana sorulduğu zaman, ben de otomatik olarak aynı cevabı verirdim.Tabii, ‘Eşimden sonra' diyerek. Yani tedbirli; ama gerçekçi bir cevapla.
* * *
Acaba neden?Neden biz erkekler çoğunlukla ‘Hülya Avşar' diyoruz? Bu bir klişe mi? Benim taparcasına sevdiğim başka kadınlar da var.
Kronolojik olarak sayıyorum. Silvano Mangano, Sophia Loren, Lauro Antonelli...Hülya Avşar nesline girersek... Penelope Cruz... Ve şimdilerde Monica Belluci...Ama Türk deyince, aklıma hemen Hülya Avşar geliyor.Yıllarca önce bir de Arzu Okay vardı.
* * *
İtiraf edelim ki biz Türk erkeklerinin ezici kadın tipi Hülya Avşar.Kimimiz hayranlıkla, kimimiz ezilmişlikle, kimimiz ezme arzusuyla, kimimiz tapınma ihtiyacıyla, kimimiz bilemediğimiz, açıklayamadığımız bir duyguyla. Bize, ‘En beğendiğiniz kadın kim' diye sorulduğunda, içimizdeki otomatik bir düğme, ‘Hülya Avşar' düğmesine basıyor.Hülya Avşar ilk defa İbrahim Tatlıses filmlerinde dikkatimi çekmişti. Bana göre ‘gözleriyle oynayan' ilk Türk yıldızıydı.Bugünlerde aynı duyguyu Sanem Çelik'te yaşıyorum.Çünkü Hülya Avşar'dan sonra gördüğüm, gözleriyle her şeyi anlatan tek yıldız o...Ama Hülya Avşar yine de başka...Bir kere hepinizle ‘flört ediyor'...
* * *
Bir yanıyla, eşlerimizin kabul edebileceği tek ‘meşru kuma' o. Çünkü hayali... Yani en tehlikesiz olanı.Sanal aldatmaların, sanal öznesi.Anlayacağınız, Osmanlı'dan beri kafamıza cinselliğin sembolü olarak yerleşmiş ‘Rum dilberinin' yerine çok daha tahrik edici bir Müslüman kadınını koyuyoruz. Alenen dekolte göğsü ve bize aynı hissi veren örtülü kalçalarıyla.
* * *
Dün Hürriyet'te Sophia Loren'in fotoğrafını gördüm.70 yaşını geçti.Hálá kadın.Hálá bana hayal kurduran o kadın.Hálá bana umut veren, hayatın var olduğunu ispatlayan o siluet. Onun karşısına bugünün Hülya Avşar'ını koyuyorum. Eminim 30 yıl sonra, bugünün gençleri Hülya Avşar için de aynı şeyi söyleyecek.
Yani bitmeyen kadın. Her Türk erkeğinin, dünyalar kadar sevdiği karısına ‘meşru bir kuma' olarak kabul ettirebileceği, o güzel, şuh, neşeli, aynı zamanda ahlaklı, meydan okuyan kadın. Hülya Avşar...

Ertu
ğrul ÖZKÖK
SABAH

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home